Säg aldrig aldrig

Det blev trots allt en vulgata sväng till 😊 Pratade med Peter på morgonen och kände mig sysslolös så jag rev ihop mitt pick och pack och ankom sjön 09:30. Promenaden efter sjökanten visade att inga sländor börjat kläcka och väl framme där jag senast fick 2 st. satte jag mig ner och plockade ihop spöet. Plötsligt kom ett vak från ingenstans och med en kläckare på vadade jag ut i position och lade med kast över vänster axel ut flugan. En liten virvel och en abborre tog den, snabb återsättning och nytt kast. Nu sveptes kläckaren ner mer resolut och en prickig fisk visade sig i ett hopp! Ingen jätte direkt men pigg och stark trots 19,5 grader i vattnet tog den rejält med lina och bjöd på fin fight 😊 Den här var mer silver färgad och är kanske full av gener från Siljans öring stammen som sattes i för över 16 år sedan!

47cm 1kg

En till öring gjorde ett vak men efter att ha försökt en stund gav jag mig av mot udden. Där var det aktiv fisk men sällan inom räckhåll för flugan. Drog mig mot bilen vid 15 tiden och beslöt att detta fick vara sista svängen för i år 😉 Nu har jag gjort ren mina linor och imorgon ska jag tvätta vadarna och fixa lite ny impregnering. All pollen och frömjöl har satt sina spår!

Lämna en kommentar