Vulgata 2,0 3/6

Smög ner till sjön efter en folk tom kant där det inte brukar vara så tätt med folk. Klockan var ca 14 och efter att denna gång åkt nästan 1,5 mil för att komma på att vadarskorna stod kvar hemma måste jag börja dubbel kolla mig själv 😂  Fick direkt chans att kasta på vakande fisk, men lite  ofokuserad drog jag bom på en rejäl stigning! Sen lugnade det ner sig lite och jag fortsatte gå mot Rasmus. Nästan framme såg fler öringar simma omkring på liten yta och plocka sländor. Efter en vågad vadning på stenarna kom jag i position, till slut kunde jag få flugan på plats för en patrullerande öring och den tog!!! Det blev en duell bland stenarna och till slut låg den i håven. Vadningen tillbaka blev tuff och avslutades med ett snedsteg och vatten ner i vadarna, men det var det värt 🙃 53cm å 1,5kg

Sen började det blåsa ganska friskt men även solen tittade fram och jag klädde av mig allt utom kalsongerna och på en timme hade det torkat!

Senare såg jag några vak i vågskvalpet och beslöt mig för att prova trots  motvinden och rätt som det är får jag ett rejält påslag!! Ser huvudet på fisken när han tar min kläckare på Tiemco 2312 #8 känner en orolig tyngd och sen inget 😱 flugan är kvar men kroken lätt rätad!!!

Provar en stund med en annan variant men vadar till slut i land och hittar en likadan i en annan ask. Får efter en stund en blankare öring på 55cm å 1,7kg !!

Nu börjar det vaka otroligt mycket och jag överlåter platsen till Rasmus som får fina öringar oxå! Jag är kvar till 23 och har chans på mer fisk men nu känner man sig väldigt nöjd 😁 kan bli en sista tur idag torsdag innan bus vädret kommer!

Lämna en kommentar