Saxån 12/8

Då var man på plats i Saxnäs igen 🙂 Vi drog upp till Saxån vid lunchtid och visst var ån betydligt lägre än för 3 veckor sedan (men den hade tydligen gått upp ca. 2 dm) Vi fiskade på samma ställe och hade ostlig vind vilket gav sträckan lä !

Men långt mellan vaken och de fiskar som var upp och tog något gjorde max 2 vak , men det kunde gå en timme till nästa ! Lite regn bara turligt nog , men jag passade på att ta en tupplur under paraply och väcktes av Göran som kom drillandes en öring på 37 cm 🙂 Ett trevligt uppvaknande, fisken hade varit steady med ett tiotal vak.

Sen var det bara att vänta igen ! Jag hade glömt kaffe + korvbröd vilket inte hör till vanligheterna 😦 Strax efter 19 la sig vinden helt och jag hittade 2 steady öringar som stod med 5 meters mellanrum och presenterar min cdc caddis för den övre av dom vilken utan tvekan tar den ! Jag är utan håv men tröttar ut den tillräckligt för att kunna dra upp den på gräset , 40 cm och 7 hg med en underbar stjärtspole !!

Tyvärr så verkar den andra öringen störts så mycket så den försvunnit. Samtidigt så exploderar luften av knott och vi bestämmer oss för att åka till vandrarhemmet. Saxnäs har fått all nederbörd och det har fortsatt hela natten och nu får vi se vad tisdag har i sitt sköte !

Postat i Okategoriserade

Lämna en kommentar